Învățământul simultan, o practică încă întâlnită în multe localități din România, este pe cale de dispariție la Botoșani, în urma eforturilor comune ale autorităților locale și centrale. Un subiect de actualitate care a atras atenția liderilor politici și a generat discuții aprinse la nivel local.
Eliminarea învățământului simultan: o prioritate pentru Botoșani
Valeriu Iftime, președintele Consiliului Județean Botoșani, a descoperit provocările sistemului de învățământ simultan la un eveniment organizat de Inspectoratul Școlar Județean. Potrivit unei analize realizate de redacția noastră, acest tip de educație, caracterizat prin amestecarea elevilor din clase diferite într-una singură, este întâlnit în satele și comunitățile unde populația școlară este redusă. Situația a fost confirmată săptămâna aceasta de vizita la Botoșani a secretarului de stat de la Ministerul Educației, Sorin Ion, care a discutat despre planurile de eliminare a acestui sistem.
„Aș începe cu o performanță pe care ați făcut-o în ultima perioadă, cu acest efort de a reduce învățământul simultan pentru anul școlar viitor. Din punctul meu de vedere este o performanță la care ați ajuns ca peste 1.500 de copii la anul să învețe în clase de sine stătătoare,” a declarat Sorin Ion, punând accent pe importanța infrastructurii și a sprijinului local pentru realizarea acestui obiectiv.
Provocări și soluții pentru un sistem educațional modern
Pentru a reuși eliminarea completă a învățământului simultan, autoritățile trebuie să abordeze mai multe provocări. Una dintre soluții implică îmbunătățirea infrastructurii rutiere și organizarea unui sistem eficient de transport școlar pentru elevii care vor trebui să se deplaseze către unități de învățământ aflate la distanță de domiciliu.
Secretarul de stat a subliniat și dificultățile întâmpinate de familiile din mediul rural, în special de părinții care nu își pot permite sau nu au posibilitatea să-și trimită copiii la școli aflate în alte localități. „Am avut tot felul de cereri, a venit la mine o gospodină din sat cu bărbatul plecat în străinătate nu își poate duce copilul la școală, sunt 15 kilometri până acolo, oameni care nu vor să își ducă copiii în alt sat,” a explicat Sorin Ion, ilustrând complexitatea acestei situații.
Cu toate acestea, autoritățile sunt determinate să nu facă nicio concesie în privința calității actului educațional oferit tinerilor botoșăneni. „În doi ani în Botoșani nu mai avem învățământ simultan, dar asta nu e ușor de făcut,” a adăugat oficialul de la Ministerul Educației.
Un viitor educațional mai bun pentru județul Botoșani
Autoritățile din Botoșani și-au stabilit un termen de doi ani pentru eliminarea completă a învățământului simultan, un pas important care ar putea servi ca model și pentru alte județe din țară. Transformarea sistemului de educație va necesita investiții și colaborare între multiple instituții, dar și angajamentul continuu al comunității locale pentru a depăși obstacolele care pot apărea pe parcurs.
Analiza noastră arată că măsurile propuse, dacă sunt implementate cu succes, ar putea face o diferență semnificativă în calitatea educației oferite în județul Botoșani. În ciuda dificultăților, eforturile consolidate ale tuturor părților implicate ar putea duce la îmbunătățiri durabile, cu impact direct asupra viitorului generațiilor următoare.
Pe măsură ce inițiativele de acest tip continuă să se dezvolte, rămâne de văzut cum vor evolua lucrurile în Botoșani și în alte regiuni ale României care se confruntă cu provocări similare. Un lucru este cert: rezoluția luată la nivel local și național este un prim pas către un sistem educațional mai echitabil și mai eficient.
Citeste tot articolul
Citeste tot articolul… – Sursa Botosaneanul.ro
contact: [email protected]