Inspectoratul Școlar Județean Botoșani a publicat recent rezultatele centralizate la simularea județeană a probelor scrise din cadrul Evaluării Naționale, dezvăluind un interesant contrast între performanțele la matematică și cele la limba și literatura română. Potrivit datelor, rata de promovare este semnificativ mai mare la matematică, ceea ce sugerează un posibil reviriment sau poate o abordare diferită în predarea acestei discipline.
Rezultate diferențiate la simulare
Inspectoratul Școlar Județean a comunicat că, la limba și literatura română, procentul de promovare a fost de 54,51%, fără ca vreun elev să obțină nota maximă de 10. Contrapunctul vine la matematică, unde rata de promovare a fost de 62,48%, iar cinci elevi au excelat, reușind să obțină nota 10.
Unitățile de învățământ de top din județ au demonstrat rezultate remarcabile, cu școli ce au înregistrat procente de promovare ce depășesc media județeană.
Unități de învățământ de top
Matematică
- Școala Gimnazială nr. 7 Botoșani a avut o performanță deosebită, cu un procent de promovare de 98,94%, dintre cei 94 de elevi prezenți, 93 au fost promovați.
- Colegiul Național Mihai Eminescu a raportat un procent de promovare de 98,33%, cu 59 de elevi promovați din 60 prezenți.
- Colegiul Național A.T. Laurian a atins un procent de promovare de 97,92%, cu 47 de reușite din 48 de elevi.
Limba și literatura română
- Școala Gimnazială Cornerstone Dorohoi a fost singura cu un procent de promovare perfect, de 100%, toți cei 18 elevi prezenți fiind promovați.
- Colegiul Național Mihai Eminescu a menținut un procent de promovare de 98,33%, identic cu cel de la matematică.
- Colegiul Național A.T. Laurian a obținut un procent de promovare de 97,92%, identic în ambele discipline.
Potrivit inspectorului șef al educației din Botoșani, viitorul se arată promițător pentru elevii care se pregătesc pentru Evaluarea Națională. Acesta a declarat: „După cele două simulări județene pe care le-am avut până în acest moment, simularea națională vine să ne arate un trend crescător față de rezultatele de anul trecut și sperăm că, după următoarea simulare județeană planificată în aprilie, să constatăm că la evaluarea națională din vară, elevii vor obține rezultate mai bune.”
Strategia de îmbunătățire a performanței
Conform analizei redacției, aceste simulări servesc mai mult decât simple criterii de evaluare. Ele devin repere importante pentru elevi și părinți, ajutându-i să înțeleagă mai bine nivelul curent al pregătirii și unde sunt necesare intervenții suplimentare. Acest aspect de conștientizare este esențial pentru îmbunătățirea continuă a performanțelor școlare.
În concluzie, competiția rămâne strânsă și reflectă eforturile continue depuse de unitățile de învățământ din județul Botoșani pentru a ridica standardele educaționale. Succesul observat la matematică poate fi un indicator al metodelor eficiente de predare care ar putea fi extinse și către restul disciplinelor. Cu toate acestea, rămâne de văzut cum vor evolua rezultatele pe măsură ce se apropie Evaluarea Națională propriu-zisă.
Citeste tot articolul
Citeste tot articolul… – Sursa Botosaneanul.ro
contact: [email protected]