Anunțul a fost transmis de către comisarii Gărzii de Mediu Botoșani.
Autoritățile administrației publice locale conform Ordonanței de Urgență (OUG) 92/2021 privind regimul deșeurilor au următoarele obligații:
-asigură și răspund pentru colectarea separată, transportul, neutralizarea şi eliminarea finală a deșeurilor periculoase, provenite din gospodării, pe cheltuiala autorităților administrației publice locale ale unităților administrativ-teritoriale sau, după caz, de asociațiile de dezvoltare intercomunitară ale acestora, cu posibilitatea recuperării contravalorii costurilor;
-asigură spațiile necesare pentru colectarea separată a deșeurilor, ținând cont de reglementările urbanistice şi de cele emise de Ministerul Sănătății, dotarea acestora cu containere specifice fiecărui tip de deşeu şi dezvoltă în mod corespunzător centrele înființate potrivit prevederilor art. 10 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 5/2015, cu modificările şi completările ulterioare, pentru a oferi populaţiei posibilitatea de a se debarasa, fără plată, de deșeuri de hârtie şi carton, sticlă, metal, materiale plastice, lemn, textile, ambalaje, deșeuri de echipamente electrice şi electronice, deșeuri…