Reducerea ratei de părăsire timpurie a școlii este, cel puţin teoretic, prioritară pe agenda Ministerului Educației și a Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Botoșani în anul școlar 2024-2025.
Programul Național de Reducere a Abandonului Școlar (PNRAS) își propune să abordeze provocarea abandonului școlar prin măsuri specifice, implementate în conformitate cu Planul Național pentru Redresare și Reziliență (PNRR) al României. La nivelul județului Botoșani, proiectul se desfășoară în 58 de unități de învățământ.
Scopul principal al PNRAS este prevenirea abandonului școlar și reducerea părăsirii timpurii a școlii, vizând astfel și creșterea ratei de tranziție de la învățământul secundar inferior-gimnazial către învățământul secundar superior-liceu sau învățământ profesional și tehnic.
În cadrul unei sesiuni de formare desfășurate pe 23 septembrie 2024, reprezentanți ai Ministerului Educației și ai Băncii Mondiale au subliniat importanța consolidării capacității instituționale a inspectoratelor școlare județene în gestionarea acestui program. Bogdan Suruciuc, inspectorul școlar general al ISJ Botoșani, a precizat că în cadrul întâlnirii au fost prezentate aspecte tehnice privind transferul atribuțiilor organismului internațional către inspectoratele școlare și au fost oferite recomandări manageriale, precum și exemple de bune practici.
Unitățile de învățământ din județul Botoșani ce desfășoară proiecte în cadrul PNRAS includ Liceul „Demostene Botez” Trușești, Școala Gimnazială „Ioan Cernat’’, Liceul Tehnologic Todireni, Școala Gimnazială „Alexandru Ioan Cuza” Dorohoi, Liceul Teoretic „Anastasie Bașota” Pomârla și multe altele, totalizând 58 de instituții.
Ministerul Educației și instituțiile partenere își propun, prin intermediul acestui program, să reducă fenomenul abandonului școlar și să sprijine elevii în continuarea studiilor, contribuind astfel la dezvoltarea unui sistem educațional mai solid și incluziv.
Implementarea acestui proiect la nivel local este considerată esențială pentru a asigura că toți elevii au acces egal la educație și pentru a îmbunătăți performanțele și rezultatele școlare, conform priorităților stabilite în agenda educațională a județului Botoșani pentru anul școlar 2024-2025.
Citeste tot articolul
Sursa & Foto Credit- „www.monitorulbt.ro”
contact: [email protected]