Sociologul Alfred Bulai şi jurnalistul Val Vâlcu au scos în evidenţă un paradox cu multinaţionalele din România, comparativ cu ce se întâmplă în alte ţări europene.
“Noi am lansat programe de şpăguit. Planurile de dezvoltare locală, toate chestiile astea. Adică bani mulţi să dăm la primari să facă tot felul de lucruri. Unele poate sunt utile. Dar sunt bani pe care îi dai în preajma campaniilor, fără logică. Ceri banii, ca primar, şi îi primeşti, dacă eşti prieten cu conducerea.
Atenţie, un plan, nu neapărat în locul ăstuia, putea fi un program de sprijinire a capitalului românesc. Dar înţelept, pe produse autentice româneşti, originale. Dar cu sprijin! (…) La dimensiune naţională, poţi face chestii de domeniul senzaţionalului, în care, atenţie, statul plăteşte tot, asigură baza de lansare, ca în 2-3 ani să poată funcţiona antreprenorii. Pentru că altfel nu se poate. Nu există acces la tehnologie de vârf altfel, şi…