Printre faptele milosteniei sufletești se numără și „a învăța pe cel
neștiutor”. Avînd în vedere că printre ortodocși unii habar n-au că se află în
primejdia de a deveni spurcăciuni, în timp ce alții au făcut deja din expresia
„spurcăciune ortodoxă” un pleonasm, cred că a vorbi puțin despre spurcăciunea ortodoxă ar
trebui considerată una dintre faptele de milostenie sufletească. Și nu cred că există un alt timp mai bun decît Postul Mare pentru a vorbi despre această primejdie.
Contrar aparențelor, spurcăciunea nu este un om rău, ci un om bun. Ține la
principii, mai ales cînd îi servesc intereselor personale. Spurcăciunea nu este
un simplu oportunist, nu este doar un individ care profită sau își produce în
mod nedrept o situație favorabilă, ci este individul încredințat că acea
situație favorabilă, deși nedreaptă, devine dreaptă în măsura în care îi oferă lui un avantaj. Spurcăciunea ajunge în
iad nu din cauza…
Citește mai mult Sursa Cumpana. O viziune ortodoxa
Printre faptele milosteniei sufletești se numără și „a învăța pe cel
neștiutor”. Avînd în vedere că printre ortodocși unii habar n-au că se află în
primejdia de a deveni spurcăciuni, în timp ce alții au făcut deja din expresia
„spurcăciune ortodoxă” un pleonasm, cred că a vorbi puțin despre spurcăciunea ortodoxă ar
trebui considerată una dintre faptele de milostenie sufletească. Și nu cred că există un alt timp mai bun decît Postul Mare pentru a vorbi despre această primejdie.
Contrar aparențelor, spurcăciunea nu este un om rău, ci un om bun. Ține la
principii, mai ales cînd îi servesc intereselor personale. Spurcăciunea nu este
un simplu oportunist, nu este doar un individ care profită sau își produce în
mod nedrept o situație favorabilă, ci este individul încredințat că acea
situație favorabilă, deși nedreaptă, devine dreaptă în măsura în care îi oferă lui un avantaj. Spurcăciunea ajunge în
iad nu din cauza…
Citește mai mult Sursa Cumpana. O viziune ortodoxa